Gardasil

HPV aşısı  Gardasil®  dünyada   birkaç yıldır yaygın olarak kullanılmakta olup güvenli bir aşı olduğu bilinmektedir.

Ancak, herhangi bir ilacın alerjik reaksiyon gibi ciddi bir yan etkiye neden olması riski her zaman mevcuttur. Aşı sonrasında ciddi yaralanma veya ölüme neden yan etkilerin gözlenme riski ise son derece azdır. Hayatı tehdit eden alerjik reaksiyonlar çok nadir görülür ve aşı sonrasında birkaç dakika ile birlaç saat arasında meydana gelir.

HPV aşısı sonrasında hafif ve orta dereceli birkaç yan etki görülebilir. Bu etkiler çok uzun zaman devam etmeden kendiliğinden kaybolur.

  • HPV aşısı uygulana kolda ortaya çıkan reaksiyonlar

    • Ağrı (%80)

    • Kızarıklık ve şişlik (%25)

  • Ateş

    • Hafif - 38° (%10)

    • Orta - 39° (%1,5)

  • Diğer Problemler

    • Baş ağrısı  (%35)

    • Bayılma. Aşı nedeniyle, herhangi bir tıbbi işlem sonrasında gözlenebilen kısa bayılma nöbetleri ve buna bağlı belirtiler (sıçrama hareketleri vb) ortaya çıkabilir. Aşı sonrasında 15 dakika oturmak veya uzanmak, bayılma ve düşme sonucu oluşabilecek yaralanmaları önleyebilir. Aşı sonrasında; baş dönmesi, sersemlik, görme bozukluğu veya kulak çınlaması oluşması durumunda doktora mutlaka bilgi verilmelidir.


*HPV aşıları, alışılmadık veya ciddi problemlere neden olup olmadıkları konusunda daha iyi bilgi sahibi olunabilmesi için uzun süre takip edilmeye devam edilecektir.